انجمن موبدان

- برگ نخست
- درباره ما
- تاریخچه این انجمن
- موبدان بزرگ
- گات‌ها
- خرده اوستا
- سالنمای زرتشتی
- پرسش و پاسخ
- فرستادن پرسش
- پیام‌ها
- رویدادها
- آیین‌های زرتشتی
- دین دبیره
- تاریخ زرتشتیان
- آتشكده‌ها
- زیارتگاه‌ها
- نگارخانه
- واژه نامه
-کتابخانه
- پیك‌های انجمن
- تماس با ما
 
 

 

 
سخن اندیشه برانگیز
 
 

هر درمی و دیناری که امروز در این کار نیک و عمل خیر هزینه شده یا می‌شود ، پروردگار و امشاسپندان از گنجی که سود همیشگی آن فراوانی‌، گشایش‌، آبادی‌، نیکی و خوبی است به خیرات کننده باز خواهند داد‌– هرکسی که در یک روز هزار نفر مردم نیکوکار و پاکدل را خوراک دهد ، از این کار ایدون سبکبال و خرم و آسوده خاطر باشد.( اوستا: همازور دهمان)

 
 
 
 
 

 

وچر ( دیدگاه دینی انجمن موبدان تهران) به همکیشان گرامی
اریستانُوم اُروانو یَزَه مَئیده – به روان درگذشتگان درود باد

با اندوه فراوان، باخبر شدیم که شوربختانه تنی چند از همکیشان ارجمندمان، به دنبال ابتلاء به ویروس کرونا (COVID19)، از”گیتی” درگذشته و روان ایشان به “مینو” پیوسته است. با آزروی روانشادی هماروانان و فروهران و پیشکش پیام آرامش باد ویژه به بازماندگان و سفارش دوباره‌ی رعایت تمام اصول بهداشت فردی به تمام همکیشان گرامی در پیشگیری از ابتلا به این بیماری ویروسی نوظهور، با سرعت گسترش بسیار بالای اجتماعی در سطح ملی و جهانی. با آرزوی تندرستی و بهروزی روز افزون برای همه‌ی بهدینان، در پاسخ به پرسش تنی چند از بازماندگان، به آگاهی تمام همکیشان گرامی می رسانیم که :
بر همگی ما زرتشتیان نیز بایسته ( واجب) است که در این زمانه بسیار حساس که همگی هم میهنان ارجمند و جهانیان، گرفتار این ویروس فراگیر، با توانایی انتشار بسیار گسترده، هستیم. باتوجه به اینکه می‌دانیم که تن درگذشته‌گان را در بیمارستان، با مواد ضدعفونی، شستشو داده و از هرگونه آلودگی پاک گردانیده‌اند. با انجمن زرتشتیان محل همکاری کامل داشته، همراه با سرایش سرودهای مانتره اوستا، برای شادی و آرامش روان درگذشته، توسط موبد یا موبدیاری که پیش‌تر فراخوان شده است. اجازه دهیم که تمام مراحل خاکسپاری تن درگذشتگانمان، توسط گرامی مسئولین آرامگاه زرتشتیان با نظارت مسئولین محترم وزارت بهداشت، به همان گونه‌ای که از مسئولین محترم بیمارستان ها تحویل گرفته‌اند و بگونه ای که برابر اصل هشتم دین‌مان، چهار آخشیج آب و باد و خاک و آتش آلوده نگردد، به خاک سپرده شود. و در تمام این مراحل از در آغوش کشیدن یکدیگر، بکار بردن میوه‌جات تر و خُشک ( لُرک) و هر کار و وسیله دیگری که گسترش این ویروس سریع الانتشار را افزایش می‌دهد، خود‌داری کرده، همه بایسته‌های آئینی و کارهای خیرخواهانه دیگر برای شادی روان درگذشته، را به فرصت مناسب در آینده به سپاریم. و از هرگونه دخالت با مورد یا بی مورد دیگر، در کار سپندینه خاکسپاری جدا پرهیز کنیم.

با آرزوی شادی روان درگذشتگان، آرامش بازماندگان و تندرستی و دیرزیوی همگان
انجمن موبدان تهران
رییس: موبد دکتر اردشیر خورشیدیان

------------------------------

 

------------------------------

 
 
 
 
 

دین زرتشتی

جستجو

 
 

 

 
  تمام حقوق مادی و مینوی این تارنگار وابسته به انجمن موبدان تهران بوده
شایسته است كه اگر بخشی را استفاده می‌كنید، نام اين تارنگار را یاد آور شوید
مدیر تارنگار: رامین شهزادی‌ | برنامه نويس: بهرام كوشكی | نام یاری دهندگان
All rights reserved for Council of Tehran Mobeds ©2024
It is necessary to state the title of this site in case of using any parts
Moderator:Ramin Shahzadi | Developer:Bahram Kooshki |Teammate