انجمن موبدان

- برگ نخست
- درباره ما
- تاریخچه این انجمن
- موبدان بزرگ
- گات‌ها
- خرده اوستا
- سالنمای زرتشتی
- پرسش و پاسخ
- فرستادن پرسش
- پیام‌ها
- رویدادها
- آیین‌های زرتشتی
- دین دبیره
- تاریخ زرتشتیان
- آتشكده‌ها
- زیارتگاه‌ها
- نگارخانه
- واژه نامه
-کتابخانه
- پیك‌های انجمن
- تماس با ما
 
 

 

 
سخن اندیشه برانگیز
 
 

با هم همبسته باشید ، با همه اشوان و پاکان همبسته باشید ، با همه نیکوکاران همبسته باشید ، همیار و همیشه فرخ باشید ، و همیشه شاد و خرم و دارای آرامش پیروزمندانه باشید . با کم گناه همیار باشید ، با ثوابکار همیار باشید. (اوستا: همازور دهمان)

 
 
 
 
 

امید آزادی در چشمان کودکان غزه سخنرانی فرنشین انجمن موبدان تهران در نشست مرکز گفتگوی ادیان وابسته به سازمان فرهنگ وارتباطات اسلامی


به خشنودی اهورامزدا

اندیشه نیک،گفتارنیک،کردارنیک
اوشتا اهمایی،یهمایی ، اوشتا کهما یی چیت (خوشبختی از آن کسی است که د ر پی خوشبختی دیگران باشد. )
باعرض درود و سپاس از گرامی سرپرست مرگز گفتگوی ادیان ودبیر شورای سیاست گزاری ادیان سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی ایران ، جناب آقای دکتر رسول رسولی پور که از مسئولین جامعه زرتشتی درنشست « همدلی بامردم مظلوم وبی دفاع غزه » دعوت به عمل آورده اند و با کسب اجازه از حضارگرامی ، به آگاهی میرساند که :
واژه « دائنای »اوستایی، « دیانای »لاتین و دین ودیانت عربی به مفهوم بیدار کردن وجدان بیدارانسانی که درفطرت آدمی به ودیعه گذاشته شده می باشد ، تا خرد خدادادی انسان را در جهت شناخت وپرسش خداوند یکتا وبی همتا و خدمت به خلق و گسترش نیک منشی و راستی وسپنته آرمیتی ( صلح وآرا مش ) و دانش اندوزی و رسایی به کار اندازد.
همه پیامبران الهی، ازسوی خداوند بزرگ برای ملت ها برگزیده شده اند تا جهانیان را به خدا نزدیک کنند ونه به خودشان. تا پیروان بیاموزند که « انسانی بیاندیشند ، ملی کار و کوشش کنند وقومی و فرقه ای زندگی نمایند». بی تردید هجوم بی رحمانه وبی مسئولانه ، رژیم صهیونیستی اسرائیل به مردم بی گناه و بی پناه نوار غزه ، وجدان بیدار همه یهودیان سراسر گیتی که از پیروان راسیتن حضرت موسی علیه السلام می باشند را نیز ،همانندمازرتشتیان و دیگر انسان های دین دار وباوجدان جهان ،آزرده خاطر کرده است. امیداست هرچه سریعتر سردمداران این رژیم به خود آیند وبه پیام پیامبرخود گوش داده و به این جنگ خانمانسوز پایان دهند واجازه دهند که کمک های بشردوستانه دیگر ملل ، هرچه شایسته تر به این مردمان مظلوم برسد.
اینجانب، رییس انجمن موبدان زرتشتی، ازسوی خود و گرامی نماینده ایرانیان زرتشتی در مجلس شورای اسلامی و ریاست محترم انجمن زرتشتیان تهران که در این نشست حضور دارند ، همراه با همه همکیشان دیندار و دینیار خود، حمله بی رحمانه رژیم صهیونیستی اسرائیل به مردم بی دفاع شهر غزه و به خاک وخون کشیدن مردا ن وزنان و کودکان بی پناه فلسطینی، را بشدت محکوم می کنیم و از خداوند یکتا وبی همتا خواستاریم که هرچه سریعتر دراثر فشار افکار عمومی جهان و تلاش خستگی ناپذیر جویندگان صلح وآرامش درگیتی، آشتی و امنیت درشهر غزه برقرار گردد. ما زرتشتیان آرمان داریم که بر طبق آموزش همه پیامبران الهی ، همواره وجدان بیدار بشری ، پاسدار و راهنمای عقل بوده و اجازه ندهد که بیش ازپیش جهان و جهانیان از انسانیت دور گشته ، نیکی ها و راستی ها را نا دیده انگارند و افکار « اهریمنی» جای اندیشه های« سپنته منی » را بگیرد .

خرد هشیار . وجدان بیدار . مهر افزون باد .

موبد دکتراردشیرخورشیدیان

رییس انجمن موبدان تهران

انارام ایزد و دیماه 3746 دینی زرتشتی

سالن شهید رحیمی سازمان فرهنگ وارتباطات اسلامی . تهران

 
 
 
 
 

دین زرتشتی

جستجو

 
 

 

 
  تمام حقوق مادی و مینوی این تارنگار وابسته به انجمن موبدان تهران بوده
شایسته است كه اگر بخشی را استفاده می‌كنید، نام اين تارنگار را یاد آور شوید
مدیر تارنگار: رامین شهزادی‌ | برنامه نويس: بهرام كوشكی | نام یاری دهندگان
All rights reserved for Council of Tehran Mobeds ©2024
It is necessary to state the title of this site in case of using any parts
Moderator:Ramin Shahzadi | Developer:Bahram Kooshki |Teammate