انجمن موبدان

- برگ نخست
- درباره ما
- تاریخچه این انجمن
- موبدان بزرگ
- گات‌ها
- خرده اوستا
- سالنمای زرتشتی
- پرسش و پاسخ
- فرستادن پرسش
- پیام‌ها
- رویدادها
- آیین‌های زرتشتی
- دین دبیره
- تاریخ زرتشتیان
- آتشكده‌ها
- زیارتگاه‌ها
- نگارخانه
- واژه نامه
-کتابخانه
- پیك‌های انجمن
- تماس با ما
 
 

 

 
سخن اندیشه برانگیز
 
 

دادار اورمزد را بر توانايی و زور و نیرو و شگفت کاری به یگانگی می‌شناسیم. برای آن بزرگترین (‌خداوند‌) ستایش و نیایش پر از آفرین ما افزون باد. به تن ما و شما و همه فیروزگران همیشه بخشایشگر افزونی کناد – همیشه شادی بیفزاید‌– بلندی و بالندگی اورنگ برافرازد‌– هر اندازه رامش می افزاید‌، افزایندگیش فرخنده باشد‌– بالاترین جای همیشه روشن (‌بهشت‌) همواره بهره شما شما باشد‌– همیشه در این خانه بهدینان فزون خرمی ، رامش و شادی ، تن آسائی و اندیشه راحت و روان شاد و فرخ پایا باشد . از آسمان فراوان ببارد از زمین فراوان بروید و مردم نیکوکار و راد از آن بهره گیرند .( اوستا: همازور دهمان)

 
 
 
 
 

پیام ارسالی انجمن موبدان به مراسم پایانی پانزدهمین همایش سراسری اوستا خوانی و گاتا شناسی مانتره

پوستر پانزدهمین همایش سراسری اوستا خوانی و گاتا شناسی مانتره

با پیشکش بهترین درودها به همه فراهم‌کنندگان و پژوهشگران و داوران و باشندگان در این همایش گران‌مایه، گرامی و سپندینه

از آنجاکه درک راستین دین و رسیدن به پایه فرهنگ زرتشتی، از برجسته‌ترین نیازهای جامعه ما می‌باشد، به راستی که کاری که شما جوانان هموند کانون دانشجویان زرتشتی و همه داوران گرامی و پژوهشگران و راستی‌جویان بهدین با یاری مادی و مینوی سایر ارگان‌ها و خیراندیشان و اندیشمندان و فرهیختگان جامعه زرتشتی همه ساله در مکان مارکار تهران‌پارس به انجام می‌رسانید ، بسیار با ارزش و ارجمند بوده و در رشد و شکوفایی اندیشه و شناخت و گسترش نیکی‌ها و راستی‌ها بسیار موثر می‌باشد. انجمن موبدان تهران از سوی هموندان و موبدان و موبدیاران و آموزگاران دینی سراسر کشور ، این کوشش همه جانبه و پرشور را ارج نهاده و مراتب کمال سپاسگزاری خود را اعلام می‌نماید.
 
انجمن موبدان تهران وظیفه دارد که در چهارچوب اساسنامه و قانون در راستای شناخت هرچه بهتر دین و فرهنگ به جامعه زرتشتیان و گسترش اشویی، ضمن احترام به استقلال کامل ارگان‌ها و دخالت نکردن در امور داخلی ایشان، در کنار همه ارگان‌ها از جمله « کانون دانشجویان زرتشتی » باشد. از این رو بنا به دعوت رسمی شما، همواره در همایش‌های مانتره که یک همایش مینوی و همراستای وظایف و تکالیف انجمن موبدان تهران می‌باشد، شرکت فعال داشته و کوشش نموده است که از دانش دینی خویش به پژوهشگرانی که در این همایش سپندینه شرکت کرده‌اند، یاری‌رسان باشد. و از این پس نیز آماده است که چنانچه از سوی شما و هر ارگان رسمی دیگر درخواست یاری وهمازوری شود، با تمام وجود و در حد توان، در چارچوب اساسنامه و قانون، در خدمت راستی‌جویان باشد .
از آنجا که دانستن « پاسخ به اتهاماتی که به دین وفرهنگ زرتشتی زده شده است » و « بن‌پايه‌های شناخت و انتخاب آگاهانه بهترین اندیشه‌ها » شایسته همه بهدینان می‌باشد، خواهشمندیم که در پخش این دو بخش بین باشندگان این همایش به تعدادی که فتوکپی و در اختیار شما قرار گرفته است ، انجمن موبدان را یاری‌رسان باشید.
در پایان ضمن سپاسگزاری مجدد از کانون دانشجویان زرتشتی و یاران و همکارانشان که در برگزاری شایسته این همایش بزرگ کوشش کرده‌اند، با همه شما باشندگان گرامی هم آوا می شویم و آرمان می‌نماییم که همواره در سرتاسر جهان و ایران گرامی و از جمله در جامعه زرتشتیان، به یاری اهورامزدا، « خرد هشیار . وجدان بیدار . مهرافزون و اشویی پیروز » باد .

انجمن موبدان تهران
پانزدهمین همایش سراسری اوستاخوانی و گاتاشناسی مانتره
شهریور 3746 دینی زرتشتی( 1387 خورشیدی)

 

 
 
 
 
 

دین زرتشتی

جستجو

 
 

 

 
  تمام حقوق مادی و مینوی این تارنگار وابسته به انجمن موبدان تهران بوده
شایسته است كه اگر بخشی را استفاده می‌كنید، نام اين تارنگار را یاد آور شوید
مدیر تارنگار: رامین شهزادی‌ | برنامه نويس: بهرام كوشكی | نام یاری دهندگان
All rights reserved for Council of Tehran Mobeds ©2024
It is necessary to state the title of this site in case of using any parts
Moderator:Ramin Shahzadi | Developer:Bahram Kooshki |Teammate